2012. január 3., kedd

La Vitta Nuova

Igen, igen, Dantétól kölcsönöztem a címet. Mivel 1295ben írt, már rég lejártak a szerzői jogok. Remélem. Mellesleg a tartalmat jelentősen frissítettem és prózában írtam. 

Új év-új élet. Való igaz minden újévben újszülöttre nézve. De mi a helyzet olyan régiszülöttel mint jómagam? Régi kedvencem úgy hangzik "ÚJ ÉLETET KEZDEM". A legjobb fogalmazás a megszegésre kijelölt fogadalomcsokorra. Persze csak akkor, ha nem mellékeltünk részletes listát arról, hogy mit is foglal magában az új életünk. Ugye nem?

Sok új életkezdés után rájöttem valamire. Feltételezem nem én voltam az első. A tény, hogy ötmililardkilencszázkilencvennyolcadikként tettem, nem sokat változtat a felismerésem értékén.

Most reklámszünet következik. Mielőtt sorsdöntő fordulat bekövetkezne. Mindenkit sok szeretettel üdvözlöm a konyhámban. Bizony, abban a konyhában, ahol írok és megiszom a napi haboskávémat. Fahéjjal. Cukor nélkül. 




Dióhéjban - nem szoktam le a kávéról. Tizenhárom kilós dinnyehéjában - csak olyan fogadalmaknak van értelme, ami belőlünk fakad. Minden más mehet az ÚJ ÉLET címszó alatt részletezés nélkül. Illenék, Kellenék (vajon merre jár?) és más elvtársnők javaslatait lelkiismeret furdalás nélkül kandallónak vagy szelektív papírgyűjtőnek lehet továbbítani.

Azthiszem a konyha felismerések számát illetően feléri Himalájákkal. Konyhaasztalnál is rá lehet jönni ki vagy és mi fontos számodra. Sosem szabad alulértékelni a tejhabot...

Nincsenek megjegyzések: