2011. november 21., hétfő

Koszorisztika felsőfokon...hova lett a délelőttöm?

Még mindig pizsamában vagyok. Arlenbaba is. Lizi már haza is jött az iskolákból. Sötétedik...Hova lett a délelőtt? Ki ette meg a délelőttömet?

Tudom én azt, saját kezűleg, morzsánként etettem. Mintha téli piknikre mentünk volna - mandarinok, körték, tea, sál, gyertyák...és egy nagy kartondoboz. Morzsoltunk, ragasztottunk, ettünk és etettük...egyszer csak megjelent Ő, a délelőttevő. A Devő egyre csak nőtt, nőtt, nőtt neki keze és lába is...mit beszélek én itt, nézd csak!


Mire megnőtt alig tudtam elkapni a lencsével, már metamorfózisnak indult.Tekergett előre, hátra és mind a százhetvenhárom oldalra, hol szétesett, hol összeállt...és egyszer csak...nem, az nem csak, ÉS EGYSZER...























...és koszorú lett belőle. A kartondobozból, amellyel télipiknikezni indultunk a konyhaasztalhoz. Nagyon elégedett voltam...kész is vagyunk! Öltözhetünk, mehetünk az udvarra...gondoltam én, aki életemben először találkozott kartonkoszorúval. Csakhogy a kartonkoszorú észrevette a kedvenc sálamat. A sálam, Arlenkupac köré tekeregve, nézett ki a kötött kockákból mi zajlik itt...


Nekem is kéne egy ilyen!- szólt egy susogó hang a koszorúból. Kinek egy milyen? -hátradőltem és lenyeltem egy zaccos korty kávét. Az utolsó volt. Én meg újra nekifutottam...Minek egy ilyen?

Még sok ostobánál ostobább kérdésem volt a tarsolyomban, értük is nyúltam volna, de mindannyiunk nagy szerencsére Arlenbaba egy briliáns ötlettel megoldotta a megoldhatatlannak tűnő helyzetet. Kifessünk? ...és már hozott is a festékdobozt, ecseteket...hogy megelőzzek az árvizet, amely valószínűleg a koszorút sem kímélt volna, vízért magam indultam... a délelőtt egyre csak fogyott, sőt, már dél is elmúlt, mire...





A koszorúnak is sálja lett. Nem rajtam múlott. Az alkotások egy ponton túl saját életet kezdenek élni, visszahatni, kívánni, kérni, sőt, néha követelni...jogos.

A kérdés, hogy hagyjuk-e magunkat? Mi vezetünk, vagy megengedünk, hogy az alkotás vezessen minket? Mi a fontosabb: koncepció vagy esztétika? 

Nem hiszem, hogy végérvényesen meg lehet válaszolni ezeket a kérdéseket. De fontos feltenni. És válaszolni, csak mindig újra és újra...

16 megjegyzés:

yoen írta...

Szeretem olvasni az írásaidat, kedvenc íróm jut eszembe a hangulatról, amit keltesz, s a sajátos többi rész még a plusz ráadás:) Jó itt nálad nézelődni, kész felüdülés nekem!

Szemkép írta...

Yoen, köszönöm! Örülök, hogy erre jársz!...és ki a kedvenc íród?

yoen írta...

Lázár Ervint juttattad eszembe, főleg ezzel a Devő-vel, meg úgy az egész hangulat... Nagyon tetszik!

Szemkép írta...

Lázár Ervint én is nagyon szeretem, és mindent, ami lehetetlenül lehetséges...

Leki írta...

:) TETSZIK!!!
(Építész hallgató is voltál- felénk ilyenekkel járnak :))

Zelnice írta...

jó kis délelőtt, jó kis koszorú :-)

Julcsi írta...

Igen, lehetetlenül lehetséges. Beszélgetni egy koszorúval.
Szenzációs vagy! Miért is nem beszélgettünk a blogtalálkozón?

Colette írta...

Valamikor tegnap és ma határán benéztem, de jól tettem:-)
Zseniális vagy!

csevi írta...

Nagyon tetszik ez a technika, én még csak a gondolatig jutottam, mert baba bútor szándékozok ily módon készíteni.

Szemkép írta...

Leki, építész szakra nem is néztem, ahhoz túl improvizatív vagyok...

Lányok, örülök hogy tetszik, nekem is tetszik, viszont azt tudni kell, hogy ez egy nagyon munkaigényes technika...de ezt úgyis kiolvastátok a sorok között:)

Julcsi: majd a következőn bepótoljuk, remélem tavasszal lesz és egy pitypang koszorúban jössz:)

Katalin írta...

ez a legszupibb koszorú, amit valaha láttam
szenzációs
nálam első helyezet

Szemkép írta...

Katalin, köszönöm!

Julcsi írta...

Pitypang koszorúban? Azért, hogy megismerj?:))

Era írta...

Nagyon tetszik! Szuper.... :)

Szabó Zsófia írta...

Nagyon jópofa, és tetszenek a színei. Arlenbaba meg csuda aranyos! :o)

Szemkép írta...

Era, Zsófi, örülök, hogy tetszik!

Julcsi, hogy megszólítson a koszorúd:)...tudod, a koszorúk tömegben jobban ráismernek az emberekre, mint az emberek egymásra...és ha netán nem zöld póló lesz rajtad?