2011. október 16., vasárnap

Minden a talicskáról...mert süt a nap

Erre a hétvégére esőt terveztem. Hogy terveztem, az persze, költői túlzás. Valóban arra gondoltam, hogy a gombákról írok. Ehhez háttérdíszletként és ideológiai aláfestésként jól jött volna az eső. Nem jött össze.

Van valami szólás a záródó meg nyíló ajtókról, de most csak ez jutott eszembe:" Kérem vigyázzanak, az ajtók záródnak!" Meg ez: "Kérem vigyázzanak, az ajtók a jobb oldalon nyílnak!" Megteszi?

Az ég már két napja olyan kék, amilyen színű ruhát az életben nem vennék fel....Visszavonom. Újrakezdem.

Az ég olyan kék, amilyen színű ruha majd egyszer, ősz hajamat és egyre bölcsebb tekintetemet fog kiemelni. Az még sokára lesz, addig meg járhatok pirosban.


És akkor most minden előzmény nélkül jön a talicska. Anton bácsi nem díjazna. Rendes ember volt. Neki az első felvonáson puska, a harmadikban durranás volt. Errefelé meg se felvonás, se puska...csak talicska.

Természetesen ez sem igaz. Mármint, hogy a talicskának nincs előzménye. Már hogy ne lenne. Pár napja hívtam össze egy kalákát. Emlékszel még? Persze, hogy emlékszel....nos, azóta fellendült a talicska biznisz. Jóformán hiánycikk lett.

Azt én is ma reggel megtapasztaltam. Kalákáztam...újaimat bebugyoláltam kerti kesztyűbe és ástam, talicskáztam. Még rímel is - Kora reggel kalákáztam, földet ástam, talicskáztam. 

Lényeg a lényeg sokan voltunk, talicska meg kevés. És akkor Rátok gondoltam. Mi van, ha Nektek se jutott? Jönnétek, gombásznátok, de talicska sehol...

Nehogy már a talicska hiány bárkitől elvegye a kedvét! Elő a kosárral, lepedővel, felmosó vödörrel, és irány az erdő. Addigra talán a talicskák is felszabadulnak.

5 megjegyzés:

Málna írta...

Nem találtam e-mail címet hozzád, úgyhogy ide írok. Szeretnék egy kis technikai segítséget kérni…

Az egyik Mürtynél láttam, hogy sűrű cikkcakk öltéssel varrtad a száját. Egy rugalmas, puha plüss anyagnál hogyan lehet ezt úgy kivitelezni, hogy ne húzza össze az anyagot és hullámos se legyen a varrás? Szerettem volna ezt az ötletedet felhasználni egy párnához, de sajnos csúnyán összehúzta az anyagot és felhullámosodott a varrás… :(

Szemkép írta...

Mindenképpen valamivel keményíteni kell az anyagot. A legegyszerűbb módja ennek a vetex rávasalása a fonákján. Van belőle sok fajta, én személyesen a bevasalható pamutvetexet szeretem, mert minden, amit csinálok legalább 40 fokban mosógépben mosható, így az alkotás belseje mosástól sem megy tönkre.

Párnákon nagyon sokszor használtam ezt a varrás fajtát, majd egyszer felteszem a szemképre is:-)

Remélem segít!

Málna írta...

Nagyon sokat segítettél, köszönöm szépen! :) Teljesen tanácstalan voltam a problémát illetően, de ezek szerint egyszerűbb a megoldás, mint hittem.

Pamut vetex alatt a felvasalható közbélést érted? Tildás táska készítéséhez használtam, viszonylag vékony, de azért van egy kis tartása és egyik oldalán ragasztó pöttyöcskék vannak, ami a felvasalhatóságot biztosítja. Erre gondoltál? Bár, arra nem emlékszem, hogy pamut vagy műszálas anyagból volt-e...

Szemkép írta...

Lehet, hogy nem úgy hívnak, hogy pamutvetex, csak én találtam ki? Holnap előszedem, lefotózom és elküldöm, ha írsz nekem erre: szemkep@gmail.com

Málna írta...

Rendben. :)