2011. október 18., kedd

Egy kis gombológia...

Amióta elindult a Lájkaláka kíváncsian nézem mi történik... Örömmel látok pár új szempárt... Aki már feltűrte az esőkabát ujjait és elindult az erdőbe, annak sok sikert kívánok és leemelem a gombászkalapom a bátorságotok előtt! 

Aki még nem biztos, hogy a gombaszedés egy jó sport, csak azt mondom - próbáld ki! Erről szól a mai mese ...még egy icipici türelem...

Gombaszedő puskája
(nem piff-paff, hanem az az összefirkált papírka, amit az átlátszó harisnya alá bújtatják az iskolás lányok)

Ahol én nőttem fel gyakran esett az eső...akkoriban még nem tudtam értékelni, hogy az eső megoldja helyettem a locsolást, így az egyetlen dolog, ami számomra érthetővé tette az eső létjogosultságát az a tény volt, hogy az esőtől NŐ A GOMBA. 

Az utóbbi kijelentést alátámasztja az is, hogy lettül majdnem minden gombanév nőnemben van. Kivéve a pöfeteg. A nyelvészetet és gender elméletet hagyjuk egy másik alkalomra, jó? Bár én mindkettőt szeretem...

Leesik az eső, másnap hajnalban gumicsizma, esőkabát, kendő, kosár, kés és indulás az erdőbe! Miért hajnalban? Ősi rímes bölcsesség, vagyis lett népdal figyelmezteti:

Gombászok, gombászok,
Ti még mindig alszotok?
A kis mókus korán kel
Ő az összes gombát lel!
                                                              Szemkép fordítás



Nekem rókagomba a kedvencem...Szárazabb erdőkben is nő, mindig csoportokban és a keresése egy véget-nem-érő AHA! élmény. 

Ha megláttál a moha vagy száraz levelek alatt egy rókagombát, máris tudod, hogy mellette még jó néhányat találsz. Elsőre egyet sem látsz. Mennél tovább...aztán egyszer csak felbukkan a sárga levél alatt egy göndör gombaszél. Nahát. Még egy...és még...egy...kettő....

Egyszer csak átáll a látás és mindenhol észreveszed a rókagombát...visszatekintve nem is érted, hogy az elején hova bújták...

Ott voltak. Vártak. Csak nem vettünk észre, mert másképp néztünk...kis értetlenség, erőfeszítés és egyszer csak összeáll a kép...sok, sok gombával...AHA!

Ugye érted, hogy miért nem hirdettem olyan játékot, ahol elég csak "Lájk" gombot megnyomni? Abban nincs erőfeszítés és nincs AHA! élmény...abban csak eleje és vége van, de nincs oda vezető út...pedig....

Nos, ha van kedved beszállni, akárcsak egy témával, fel a gumicsizmát, amíg még nem fagyott be a föld! Írd be a témádat akár a játék megjegyzéshez, akár Szemkép feiszbuk oldalán és már benne is vagy a rajz kalapban.

Kreatív megosztással, pedig, saját mesére is pályázhatsz!

3 megjegyzés:

Leki írta...

AHA :)

...Sej-haj, vadonba
Kivirít a gomba
Keményre, kerekre,
Ha bolond, ne szedd le....

Szemkép írta...

aha, hat a gomba:-)

colette írta...

AHA, ismerem és szeretem:-)