2011. augusztus 11., csütörtök

Az Álomba kísérő Mürty

Úgy volt, hogy ma délután bemutatom Nektek az első Mürtyöt, ugye? Próbáltatok már úgy gépelni, hogy a gyerek ébren van mellettetek? És? 

Én is, én is! - kiáltott föl Mürty és az ölembe ült. Most ő fog írni, és ha egyszer-egyszer sikerül nekem is a billentyűre ütni, akkor az feketén-fehéren meg is fog látszani. 
 
Drága felnőtt gyerekek és fel-nem-nőtt gyerekek, valamint felnőtt felnőttek és fel-nem-nőtt felnőttek!

Itt vagyok. Mürty vagyok. Álomba kísérem kicsi és nagy gyerekeket és néha felnőtteket is. Az Álom egy olyan hely, amely tele van meglepetésekkel. Néha vidám, de néha félelmetes. Arrafelé ismerős az ismeretlen és ismeretlen az ismerős. Naná, hogy jobb, ha valaki elkísér oda!

Megsúgom Nektek, hogy a mamám úgy alszik, hogy a párnába kapaszkodik. Arlenbaba meg úgy alszik el, hogy a mamába kapaszkodik. Lizi, aki már kamaszbaba, saját kezébe kapaszkodik. És Te hogyan alszol el? 

Egy igazi Mürtynek, vagyis nekem, van egy álommancsa. Mamám okos, tudja, hogy egy kedves és puha mancsba kapaszkodni sokkal kényelmesebb és biztonságosabb, mint a párna csücskébe, vagy éppen takaró sarkába.

Reggel, amikor aludtam, mamám lefotózta a popsimat is:-)
Most már ismersz. Ki tudja, talán egyszer Téged is elkísérlek az álomba. Talán nem is egyszer...

Integetek Neked az álommanccsal! Ne félj, nincs benne álompor. Az álompor kis Mürtyök kezébe nem való - legalább azt mondták nekem a nagyok. Alszok egyet. Körbenézek, hogy mi újság odaát. Addig is szép álmokat!


Már alszik is. Hamarosan Mürty testvérei is jönnek. Helyesek mind és jó velük beszélgetni. Sokfelé járnak ők is - ki sétálni, ki a bölcsibe, ki autózni vagy nagyihoz.

3 megjegyzés:

Zelnice írta...

Jó igen, ha valaki elkísér oda, de Gerda nem akar kísérőt, csak a 2 cumis ujját. varrhatok bármit, kirepül az ágyból még elalvás előtt :-(

Juhizs írta...

Mürtyöt sikerült személyesen is látnom ma a blogtalin.
Távozásod után némi tanakodás támadt Mürty nemét illetően.
Én arra szavaztam, hogy lány :-)
Van, aki fiúnak vélte.
Tehát, a fő kérdés: eme szívünkbe költözött Mürtyben kit tisztelhetünk? :-)

Juhizs vagyok, aki a tali végén nem tudott névjegykártyát adni magáról Neked, mert nincs neki.

Szemkép írta...

Juhizs, nagyon tetszik a kérdés! Mürty - fiú, ennek a nyelvtani részét majdkülön elmesélek egy bejegyzésen, de a lényegi háttere az előző bejegyzésben: http://szemkep.blogspot.com/2011/08/bevezetes-murtyologiaba.html