2011. július 26., kedd

Konyhai próféciák

Harmadik felismerés, még meleg...

Budapest. Átlagos délután. Esik az eső. A csigák ugyanúgy kúsznak az erdő szélén, a konyha ablak is a régi helyén van. Amíg tart az alvás szünet, megosztom Veletek a felismeréseket.  Eddig csak hármat találtam...abból kettőt a konyhában, így "konyhai próféciák" nevet viselnek, legalább átmenetileg.

Kezdem a legfrissebbel.

A HARMADIK FELISMERÉS - TÚRÓGOMBÓC

Túrógombóc és a mennyei pórcukor

Sosem csináltam még túrógombócot, de szeretem. Tegnap a játszótéren egy barátnőm túrógombócot említett (James bá azt mondana, hogy figyelemre érdemes véletlen). A hűtőben éppen egy félkiló túró lapult (következő fontos véletlen). És éhesek voltunk (ez egy nagyon elgondolkodtató véletlen).

Vagy félévvel ezelőtt egy másik barátom küldött nekem egy túrógombóc recept gyűjteményt (az már több a soknál). El is mentettem és csodák csodája, arra is emlékeztem, hogy hová (itt már előrehaladott intuícióról van szó, ugyanis egy "Receptek" című mappába tettem).

Mindennek csakis bevezető értéke van, mert a felismerésnél még van pár lépés.

Kinyitottam a receptgyűjteményt és gyorsan átfutottam rajta, hogy kiszűrjek melyik recept jöhet szóba egyéb hozzávalók és mihez van kedvem együttes figyelembe vételével.

Megvan! Zabpehelyes győzött! Most már alaposan elolvastam a receptet. Még egyszer. Átszkennelem a hűtő tartalmat és azután még egyszer elolvastam a receptet.

Már majdnem ott vagyunk a felismerésnél! Csak kis türelem!

Túró, zabpehely...ennyit használtam fel ez eredeti receptből, a többi teljes improvizáció. Eredmény - fantasztikus túrógombóc, ezt Arlenbaba is többszörösen alátámasztja.

És jöjjön a felismerés:

AHHOZ, HOGY VALAKI SIKERESEN IMPROVIZÁLJON, MEG KELL ÉRTENI A MŰKÖDÉSI ELVET ÉS ELEGENDŐ TUDÁSSAL KELL RENDELKEZNI AZ ADOTT TÉMÁBAN.

A folytatás hamarosan következik...


Nincsenek megjegyzések: