2011. június 17., péntek

Mesegyünk?

MesÉLNI szó vajon "mesét élni" jelent? Vagy "mesében élni"? Ha így van, vagy úgy van, vagy egészen máshogy van ez, a meggynyomsüti akkor is már a sütőben barnul. És mesét enni úgy mondják, hogy mesENNI. Ma este a meggynyomsüti fogunk mesenni a messzi Királyerdőben. Bár még sosem jártam a Királyerdőben, de ott a messzi Cukoröbölben, amely édes partjait a Fehérsárga tenger mossa, már voltam. Sőt, időről időre vissza-vissza térek oda. Fényképem is van róla! Megmutassam?


Nézd csak meg azokat a sárga átmeneteket. Figyeld, ahogy a cukorhomok szemcsék belesüllyednek és elolvadnak a tengerbe. Ma is ott jártam. Még cukros a talpam. Arlenbaba és Lizi, majd őt is bemutatom, ha eljönn az ideje, itthon maradtak. Nem hiszed el? Nézd meg Arlen talpát!

Egy szem cukor nincs rajta! De ott, a cukoröblön nem lehet úgy járni, hogy tiszta maradjon a talpa. Nem is beszélve arról, hogy arrafelé egy szem fekete kanapépárna sincs. Egyáltalán nincs fekete! De kék sincs, meg zöld sem! Az egész öböl fehértől vörösig a sárga és narancssárga minden átmeneten át terjed. Most már elhiszed? Lizi talpát nem mutatom meg. Cipő volt rajta, mert bizony, manapság könyvtárba menet cipőt húzzák a lábára. És látom, kitaláltál már - Lizi könyvtárban volt. De most már vissza az öbölbe, mert ha nem fejezem be időben a mesét, akkor elmegy a HÉVvonat, amely minket sütistúl Királyerdőbe visz! Szóval ott sétáltam a sűrű tengerben a kis tálkámmal a kezemben. Tálkát a tengerbe mártottam, és egy nagy adag tojáscukrott halásztam ki. Alig jutottam ki a partra elkezdett esni a liszteső. Ott az eső nagyon más - nem nedvesít, hanem szárít. Láttál már ilyet? A tálkán nem volt fedő, így beleesett a liszteső is. És ez még nem minden. Olyan hurrikán keletkezett, hogy forgatta pörgette engem tálkástúl amíg fehér és kemény földet nem értünk. Odébb mentem és lefeküdtem a meggyfa alatt. A tálkát magam mellett fektettem, hadd pihenjen ő is. Azthiszem bealudtam...mire kinyitottam a szemem, édes illatt vett körül és amerre csak néztem meggynyomokat találtam. Nézd Te is!


Ekkor eszembe jutott, hogy itt az ideje hazamenni. Egy kis talajmintát magammal vittem, estére, mesenni...

Nincsenek megjegyzések: