2011. június 16., csütörtök

Búcsú az epertől

Ma hazafelé a piac irányába tettem egy kitérőt. Ismered a Sashalmi piacot? Igen, nagyon megváltozott az átalakításóta. Kortárs hely lett, alig hasonlít arra, amit valaha piac néven szólítottunk. Az eladók is fiatalodtak és kortársultak - már nem a kiskertükből hozzák a termést, hanem a nagykertek egyesített gyűjtőhelyek egyikéből, vagyis népi nyelvén szólva - a nagykerből.

Ott a piac kellős közepén van egy néni és bácsi, akiktől rendszeresen epret szoktam venni. Néninek nagy konty díszeleg a fején és egyszer elárult, hogy fodrász a szakmája. Szóval amíg ők türelmesen lemérnek egy kilót a legszebb eperből, Arlenbaba -őt még nem mutattam be, de arra nemsokára sor kerül - nem bírja kivárni és szélsebes mozdulattal elkapja egy védtelen epret és szinte ugyanabban a pillanatban a piros eper el is tűnt a kicsi piros szájába. Csak az eperszoknya marad a kis kezében.

Hazajöttem és beöltöztem eperszoknyába. Tudod miért? Mert ma, ott piac kellős közepén, eper helyett őszibarackot találtam - narancsárgát, rózsaszínt, pihéset és szőrtelenítettet...az eperből csak a szoknya maradt...a bácsi azt mondta, hogy vége az eperszezonnak...


és elejét veszi a hétköznapi csoda. Ott álltam a nagy napreflektór alatt. Mindenki csodálta a szoknyámat. Még a sárga markológép is, aki a piros napernyő árnyékában várta Arlen felébredését. Persze a kasvirágok és sásliliomok jobban értenek a szoknyákhoz. És képzeljétek hogy lepődtek meg a tengerparti kagylők! Ők eddig csak habos Vénuszokat és fűrdőruhás nemzetközi napimádókat láttak, ma viszont, egy igazi eperszoknya parádéhez volt szerencséjuk! Igen, ott pörögtem-forogtam a gyönyörű új szoknyámban.

Megnézted valaha milyen egy eper szoknyája? Tedd meg! Menj most a hűtőhoz, ki a kertbe, vagy a sarki zöldségeshez és nézd jól egy epret. Le is vetkőztethetet, nem szégyenlős! Tudod, amikor lekvárhoz készülnek, mind pucérra vannak vetkőzve, olyan egy epres tál olykor mint egy nudista strand...

Mennél? Nyugodtan, én is megyek, majd később találkozunk!

Nincsenek megjegyzések: